Thursday, September 01, 2011

first try : doodle !

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..:) Sekian lama aku tak online..mahu la seminggu macam tu..rasa macam kekosongan bila takda internet ni..terpaksa la tak update blog..cian blog ni..oh...BTW..sebenarnya ada juga la benda2 yang bermanafaat aku boleh wat masa tak da internet ni..antara nya bermain dengan PHOTOSHOP!

yeah! untuk makluman..aku sebenarnya telah dipengaruhi oleh rakan2 kat Klik1Malaysia facebook group..diorang ni sebenarnya agak suka berdoodle or berdoodling profile picture or default picture diorang..so..apa salahnya aku buat dan cuba mencuba doodling ni..

hasilnya..aku memerlukan masa 2 jam utk membuat secara detail doodle ni..bukan senang beb..yela..aku kan..baru nak mencuba..aku menggunakan lebih kurang 40 layer dalam photoshop untuk menyiapkan doodle aku..banyak x? dan aku pun pening kepala nak pilih mana satu layer yang kene edit..( layer itu adalah..: korang bukak phtoshop tahu sendri! haha )..

mahu tengok hasildia?

Add caption

pakai baju chelsea tu..haha..:)..saya masih belajar..nampak kan?masih tak kemas lagi doodle aku..kan kan kan..nak belajar wat guna Adobe Illustrator..amek masa jugak..sebab tak pandai lagi..so better guna Ps..:)

SHARE AND LIKE MY POST!

7 comments :

  1. buat yang pakai baju liverpool plak

    ReplyDelete
  2. pertama kali buat..tapi cool la...

    ReplyDelete
  3. doodle Chelsea la ekk XD

    leh la wat doodle tok asfz XD

    ReplyDelete
  4. wow chelsea.. :)

    aku gooner, tp bkn jenis anti2 team lain la, so xde la kutuk2 ek :D

    ReplyDelete
  5. cantik la tu...
    dah macam pro yg buat...

    ReplyDelete
  6. selamat hari raya daripada adam roslan :)

    ReplyDelete
  7. fanatik chelsea eh..

    btw, ok dah doodle tu :)

    p/s: 1st time singgah sini. :)

    ReplyDelete

Feel free leave comment :) ..Tiada Paksaan..
Thanks for the visit :)